Mijn eigen ochtend- en avondroutine

 In LEEFSTIJL

Vóór 2020 bleef ik altijd net zo lang in bed liggen tot ik er ECHT uit moest, ik gunde mezelf niet de tijd om op te starten en ik verzorgde mezelf slecht. Hierdoor voelde ik me de hele dag door futloos, had ik weinig energie en voelde ik mezelf niet mooi. Tot ik de ochtendroutine ontdekte. En, zeg je ochtendroutine, dan zeg je ook avondroutine. Want een sterke ochtendroutine begint in de avond.

Mijn avondroutine ziet er als volgt uit:

  • Huis opgeruimd en gordijnen sluiten
  • Telefoon wegleggen
  • Make-up eraf, en verzorging
  • Affirmaties & doelen aan mezelf voorlezen
  • Vragen beantwoorden voor mezelf
  • Lezen
  • Mediteren

Op deze manier sluit ik mijn dag positief af, met aandacht en liefde voor mezelf. In de ochtend geeft me dit zoveel rust.

Mijn ochtendroutine is als volgt:

  • Licht aan & gordijnen open
  • Bed opmaken
  • Vragen beantwoorden voor mezelf
  • Affirmaties
  • Verzorging
  • Meditatie
  • Ontbijt
  • Planning maken

Mijn avond- en ochtendroutine blijft niet structureel hetzelfde. Soms voeg ik wat toe, soms laat ik wat weg. Na een bepaalde periode ben ik toe aan wat nieuws. Zo heb ik bijvoorbeeld ook een tijdje elke ochtend 10 minuten hardgelopen, of 10 minuten gestretcht. Super fijn, en juist die afwisseling vind ik fijn.

Hoe gun jij jezelf liefde en rust in jouw ochtend- en avondroutine?

Recent Posts

Leave a Comment